maanantai 7. toukokuuta 2018

Ilmoituksia ja vihjailuja näin loman kunniaksi

Yritän parasta aikaa tavata vanhoja tekstejäni, jotta voisin tehdä blogiini valikon. Teksteistä löytyy kyllä melko laajalla skaalalla eri aiheita, näkökulmia ja tarinoita eikä suoranaista punaista lankaa löydy mitenkään. Valitettavasti olen siirtynyt ehkä liiaksi hauskoista, kuvailevista ja dialogisista päivityksistä itseriittoiseen politikointiin, mutta toisaalta olen aina kirjoittanut aiheista, jotka ovat olleet mieleni päällä. Yhtä kaikki, tarinoiden kategorisointi on helvetin vaikeaa, mikä kertoo osaltaan ovimiehen työn laaja-alaisuudesta ja siten sen haastavuudesta. 

Mitä oletettavimmin pidän ansaitun kuukauden loman ovelta nyt ja kesäkuussa hommat jatkunevat uusissa paikoissa. Kaikkien ovimiesten vihaamaa vihollista, rappusia, en tule ymmärtääkseni kohtaamaan näissä uusissa mestoissa, mikä rajaa paikallisbaarituntemuksella monia vaihtoehtoja pois. Siirryn myös ammattilaiskuvioista harrastustoimintaan, mikä pitänee minun poissa pyöreästä pehmustetusta huoneesta. Syksyllä aloitan myös uranvaihtoprosessini viimeisen vaiheen opiskelujen muodossa, joten harrastustoiminta sopii minulle paremmin kuin hyvin.

Viimeaikaisten päivitysten aiheuttamassa keskustelussa on tullut paljon uusia ajatuksia ja näkökulmia esille, joiden avulla olen löytänyt hyvän määrityksen portsarille ja siten pystynyt erottamaan sen "normaalista" järjestyksenvalvojasta loistavasti - ainakin omasta mielestäni. Olen itse asiassa maininnut tämän jo vuosi sitten, mutta koska olen hidas oppimaan, niin joudun hiffaamaan saman idean moneen kertaan ennen kuin se syöpyy pitkäkestoiseen muistiini. Kirjoitan tästä vielä laajemmin, mutta tässä tärkein ajatukseni aiheesta: järjestyksenvalvoja voi olla portsari, mutta portsarin ei tarvitse olla järjestyksenvalvoja. 

Sen enempää tätä ajatusta avaamatta vihjaan, että kesäkuussa aloitan työni jälleen kerran järjestyksenvalvojana, mutta mikäli kaikki menee hyvin, olen tuota pikaa jälleen portsari. Olen melko varma, että uusien työkuvioiden alkaessa kohtaan mitä eriskummallisimpia tilanteita, joista avautuminen tuo huumoria vähille lukijoille, mitä blogillani on.

Älkää siis ihmetelkö, jos blogini lakkaa välillä toimimasta, koska saatan valikkoa luodessani kaataa koko sivuston, mikäli osaan edes itse tekstejäni lajitella loogisesti. Uusien päivitysten taajuus tihenee sitten kesäkuussa jälleen, kun aloitan uuden juottolan ovella.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti